SZKOŁA KSIĄŻNICE

Poprawiony: środa, 05 października 2022 13:13

Wycieczka kl. IV-VIII do Bochni i Krakowa - 5.10.2022

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI

3 października 2022r.odbyła się wycieczka do Bochni i Krakowa. Wzięli w niej udział uczniowie klas starszych wraz z wychowawcami ze Szkoły Podstawowej w Książnicach. Celem wycieczki było zwiedzanie Bochni, a także integracja zespołów klasowych.

Z Książnic wyjechaliśmy o godzinie 6.45. Pani sprawdziła obecność i wyruszyliśmy w drogę. Atmosfera w autobusie była bardzo miła. Dziewczyny śpiewały wakacyjne piosenki, a chłopaki podziwiali piękne widoki.

Po dotarciu do kopalni soli w Bochni dołączył do nas przewodnik, który przedstawił nam obowiązujące zasady. Następnie zjechaliśmy pod ziemię, gdzie ujrzeliśmy wielkie korytarze. Przewodnik opowiadał nam różne ciekawostki na temat kopalni. Szczególnie zaciekawiły mnie hologramy, które pojawiały się na ścianach. Dzięki nim dowiedziałem się, jak dawniej wykopywano sól. Po zwiedzeniu kopalni udaliśmy się do Krakowa na obiad. Wszystkim bardzo smakował. Po chwili dołączyła do nas pani przewodnik, która wręczyła nam słuchawki, abyśmy lepiej ją słyszeli. Następnym celem wycieczki było zwiedzenie Katedry Wawelskiej. Po kilkunastu minutach dotarliśmy na miejsce. Zanim weszliśmy do Katedry pani przewodnik opowiedziała nam o historii tego zabytku. Gdy weszliśmy do środka, ujrzeliśmy piękny ołtarz, na którym znajdują się relikwie świętego Jana Pawła II. Po chwili zeszliśmy do podziemi, gdzie mogliśmy zobaczyć grobowce władców oraz poetów, np. Adama Mickiewicza oraz Juliusza Słowackiego. Kolejnym punktem wycieczki było przejście Drogą Królewską do Rynku Głównego, gdzie mogliśmy zakupić pamiątki. Następnie udaliśmy się do Bazyliki Mariackiej, która uprawiła nas w zachwyt. Szczególnie spodobał się nam przepiękny ołtarz wyrzeźbiony  przez Wita Stwosza. Następnie idąc w kierunku autokaru przeszliśmy ulicą Floriańską oraz przez plac Matejki. Były to ostatnie punkty planu wycieczki. Wyczerpani wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w stronę Książnic.

Ta wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ mogłem miło spędzić czas z moimi kolegami, a także poszerzyłem swoją wiedzę na temat zabytków Krakowa. Ten  wyjazd długo zostanie w mojej pamięci. (Mateusz Kudła, kl. VI)

Poprawiony: czwartek, 27 października 2022 07:24

Wycieczka do lasu - 30.09.2022

Email Drukuj PDF

30 września na zaproszenie myśliwych z koła łowieckiego „Diana” w Mielcu uczniowie klas I-VIII wraz z wychowawczyniami udali się do domku myśliwskiego w Wólce Książnickiej. Gospodarzem spotkania był pan Maciej Rachwał, który na początku przybliżył uczniom postać Św.Huberta jako patrona myśliwych i leśników. Tradycyjnie zapalony został znicz w Kapliczce Św.Huberta. Następnie swoje zajęcia poprowadzili panowie strażacy z Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu omawiając podstawowe zasady ochrony przeciwpożarowej oraz  wyposażenie wozu strażackiego. Policjanci z Komendy Powiatowej Policji z Mielca poruszyli temat bezpieczeństwa w poruszaniu się po drodze. Zaprezentowali wyposażenie radiowozu „drogówki”. O życiu pszczół opowiedział właściciel pasieki „Maciejka”. Uczniowie mieli możliwość degustacji miodu. Na zakończenie spotkania pan Maciej Rachwał – ratownik medyczny przypomniał uczniom podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. W trakcie spotkania uczniowie częstowali się grillowaną kiełbaską. Jesienny deszcz, który chwilowo towarzyszył w drodze nie popsuł uczniom dobrego humoru.

Serdecznie dziękujemy panom myśliwym z Koła Łowieckiego „Diana” w Mielcu za wspólnie spędzony czas - „Niech Święty Hubert darzy!” Dziękujemy również panu Dominikowi Rzeźnikowi właścicielowi firmy MARKPOL za bezpieczny przewóz dzieci do lasu.(A.Foryt)

Poprawiony: środa, 05 października 2022 12:15

Dzień Głośnego Czytania - 28.09.2022

Email Drukuj PDF

28 września obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. To czas, który stwarza kolejną okazję do wprowadzenia przedszkolaków w magiczny świat bajek, opowiadań i wierszy. W ramach tej akcji uczniowie klasy II odwiedzili młodszych kolegów z grupy przedszkolnej. Dzieci w skupieniu i zaciekawieniu słuchały bajkowych opowieści oraz oglądały kolorowe ilustracje. Należy pamiętać, iż książki to jedno z najlepszych źródeł wiedzy dla dzieci, rozwijają wyobraźnię, pamięć, poszerzają słownictwo, znajomość gramatyki oraz przede wszystkim pozwalają przeżyć prawdziwe emocje. Głośne czytanie, co jest motywem przewodnim święta, jest z kolei dobrą okazją do budowania więzi i wspólnego spędzania czasu dziecka z dziadkami, rodzicami, rodzeństwem oraz kolegami. Warto więc to święto obchodzić każdego dnia! (N.Wątorek)