SZKOŁA KSIĄŻNICE

• Decrease font size

Wycieczka do Krakowa - 1.06.2016

Email Drukuj PDF

W Dniu Dziecka uczniowie naszej szkoły wraz z rodzicami i wychowawcami pojechali na wycieczkę do Krakowa. Najpierw udaliśmy się do Teatru GROTESKA na przedstawienie „Adonis ma gościa”. Kiedy rozbłysły światła reflektorów i na scenie pojawili się aktorzy, odczuliśmy prawdziwą magię teatru. Akcja spektaklu rozgrywała się w klatce ptaków. Przedstawienie  podobało się zarówno dzieciom jak i rodzicom. Następnie poszliśmy na Wawel. Obejrzeliśmy Katedrę Wawelską. W kryptach byliśmy przy grobach wielkich Polaków A.Mickiewicza, J.Słowackiego. Potem ze wzgórza podziwialiśmy malownicze widoki miasta. Z kolei udaliśmy się do Smoczej Jamy. Po wyjściu z niej nad Wisłą zobaczyliśmy pomnik ziejącego ogniem smoka. Przechodząc ul.Floriańską byliśmy pod oknem papieskim. Następnie wyruszaliśmy na Rynek Starego Miasta. Tam zwiedziliśmy kościół Mariacki. Wysłuchaliśmy słynnego hejnału. Mieliśmy również okazję zakupu pamiątek w Sukiennicach. Potem w restauracji na ul.Grodzkiej zjedliśmy obiad. Po obiedzie klasy młodsze udały się do Zoo. Dzieci miały możliwość wzbogacić wiadomości nt dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata. Zapoznały się z warunkami życia zwierząt egzotycznych. Wielu emocji dostarczyło spotkanie z szympansami. W tym czasie klasy IV-VI wyruszyły busem na Kopiec Kościuszki. Po wyjściu na jego szczyt uczniowie mogli podziwiać piękną panoramę grodu Kraka. Odwiedzili również wystawę figur woskowych. Wszyscy uczestnicy wycieczki stwierdzili, że Kraków jest pięknym miastem. Warto odwiedzać go częściej. (A.Foryt)