Teatrzyk profilaktyczny - 28.02.2023

Drukuj

28 lutego w naszej szkole gościliśmy aktorów Teatru „Kurtyna” z Krakowa, którzy wystawili dwa widowiska profilaktyczne. Ich głównym celem było ukazanie pozytywnych aspektów życia, sposobów aktywnego spędzania czasu wolnego, ułatwianie nawiązywania kontaktów interpersonalnych w grupie, kształtowanie umiejętności współdziałania, a co za tym idzie, przeciwdziałanie  uzależnieniom oraz zachowaniom ryzykownym. Dla najmłodszych artyści zaprezentowali przedstawienie pt.: „Zaczarowany eliksir”. Spektakl przedstawiał perypetie dwójki najlepszych przyjaciół ze zwierzęcego królestwa. Niesforna małpka Gapcio oraz łatwowierny piesek Dyzio, ruszyli w swoją kolejną wielką przygodę pełną niesamowitych zwrotów akcji, śpiewu i tańca. Podczas wędrówki poznali tajniki zdrowego odżywiania oraz dobrych manier. Udział w przedstawieniu teatralnym zapoznał najmłodszych widzów z  podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych, kształtował właściwe zachowania  w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia oraz  umiejętności utrzymywania ładu i porządku wokół siebie. Ponadto przyczynił się do kształtowania postaw społecznych, takich jak: wytrwałość w działaniu i dążeniu do celu, umiejętność właściwego zachowania się w sytuacjach zwycięstwa i porażki, zachowanie obowiązujących norm i reguł kultury osobistej, odróżnianie dobra od zła, nieufność w stosunku do nieznajomych dorosłych oferujących nam prezenty czy też zachęcających do wspólnej zabawy lub spaceru.

Uczniowie klas 4-8 obejrzeli spektakl „Przesłuchanie”. Aktorzy przedstawili historię jednej z popularnych uczennic Dorotay Chlebak, która  padła ofiarą hejtu na wielką skalę ze strony jednego z kolegów lub koleżanek. Ktoś zaczął anonimowo wysyłać ewidentnie przerobione zdjęcia Doroty do pozostałych uczniów.Główny bohaterem spektaklu - komisarz Robert Nowak ma za zadanie złapanie szkolnego cyberprzestępcy. Komisarz Nowak przesłuchuje uczniów, którzy mogą być zamieszani w całą sprawę.  Spektakl przyczynił się do kształtowania u uczniów postaw społecznych takich jak:  wpływ grupy rówieśniczej na zachowania innych osób, wrażliwość na krzywdę człowieka, radzenie sobie z negatywnymi emocjami oraz zachowaniami agresywnymi. Poruszał też tematykę związaną z edukacją zdrowotną - postawy otwarte na poszukiwanie pomocy, kondycja zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, zagrożenia dla życia związane z uzależnieniem od alkoholu, uzależnienia behawioralne (od telefonów czy internetu). Dużo uwagi poświęcił profilaktyce zachowań ryzykownych - troska o własne bezpieczeństwo w relacjach opartych o kontakty w Sieci, rozwijanie postaw opartych na odpowiedzialności za dokonywane wybory, konsekwencje prawne wynikające z cyberprzestępczości.(B.Borzęcka)

Poprawiony: poniedziałek, 20 marca 2023 20:53