Projekt edukacyjny klasy VIII: Podobieństwa i różnice między językiem angielskim i niemieckim

Drukuj

Klasa VIII od 7 do 18 czerwca pracowała nad projektem edukacyjnym na temat podobieństwa i różnic między językiem angielskim i niemieckim. Uczniowie porównywali te dwa języki pod względem słownictwa, wymowy, gramatyki. Następnie zastanawiali się czy ma to wpływ na ich naukę. Dominik Kudła i Kornelia Strzępka przygotowali prezentacje multimedialne na ten temat, a pozostałe osoby stworzyły plakaty. Ponadto uczniowie przeprowadzili ankietę wśród uczniów klasy VII i VIII o nauce języka angielskiego i niemieckiego. Ankieta badała odczucia uczniów na temat znajomości oraz łatwości języka angielskiego i niemieckiego. Uczniowie wypowiadali się również w niej na temat powodów nauki oraz sytuacji, w których używają języków obcych. W badaniu wzięło udział 12 osób z klasy VII i VIII. Z ankiety wynika, że większość uczniów dobrze lub bardzo dobrze zna język angielski. Uczniowie uważają, że ten język jest przeciętny lub łatwy jeśli chodzi o trudność. Tylko jedna osoba stwierdziła, że jest on bardzo trudny. Jeśli chodzi o język niemiecki to uczniowie uważają, że ich znajomość języka jest na dobrym lub dostatecznym poziomie, biorąc pod uwagę rok lub dwa lata nauki. Z ankiety wynika, że jest on trudniejszy niż język angielski. Większość badanych uważa, że w szkole powinno być 4 lub 5 godzin języka angielskiego. Połowa uczniów stwierdza, że 2 godziny niemieckiego to wystarczająca ilość. 58% respondentów nie zmieniłoby języków obcych nauczanych w szkole. Zdecydowana większośĆ ankietowanych odczuwa potrzebę nauki języków obcych. Najważniejszym powodem zdobywania umiejętności językowych jest znalezienie dobrej pracy i satysfakcja. Połowa ankietowanych uczy się języków, ponieważ są to przedmioty obowiązkowe lub pozwala im to rozumieć programy telewizyjne. Tylko jedna osoba stwierdziła, że uczy się języków, ponieważ rodzice na to nalegają. Uczniowie odpowiadali również w jakich sytuacjach spotykają się z językiem obcym. Zdecydowana większość ankietowanych używa języka angielskiego lub niemieckiego w internecie. 40% uczniów potrzebuje ich na wyjazdy zagraniczne. Jedna czwarta ankietowanych wykorzystuje swoje znajomości językowe w korespondencji, a tylko dwie osoby stwierdziły, że nie używają języka w sytuacjach pozaszkolnych. Uczniowie korzystają z różnych źródeł i materiałów, aby poszerzać swoje umiejętności językowe. Najczęściej wybieranymi były: programy telewizyjne, komputerowe oraz teksty piosenek. Biorąc pod uwagę wszystkie odpowiedzi, uczniowie uważają, że nauka języków obcych jest bardzo potrzebna w dzisiejszych czasach, szczególnie język angielski, na który, według uczniów, powinno być przeznaczone więcej godzin. Ankietowani zdają sobie sprawę, że jest coraz więcej sytuacji pozaszkolnych, w których używa się języka angielskiego lub niemieckiego.(I.Helowicz)

 


 

 

Poprawiony: środa, 23 czerwca 2021 04:38